Стріт фуд «street food» – проста невибаглива їжа, що
продається на вулицях. Згідно організації Food and Agriculture Organization
нині стріт фудом користується до 3 млрд. чоловік в день. Ритм
життя сучасного міста диктує свої правила. Час – гроші. Всі біжать, поспішають.
Часом, настільки, що навіть поїсти ніколи. Тому людям і подобається стріт фуд –
це швидко, ситно, дешево і смачно.
Стріт фуд поширений у великих населених пунктах і
містах мільйонниках, особливо де сильно розвинений бізнес. Вулична їжа є
найбільш доступним джерелом збалансованої поживної їжі для людей.
Стріт фуд, як напрям торгівлі готової їжі, з'явився дуже
давно і в кожному регіоні в різні періоди історії людства він отримав свій
особливий розвиток. Наприклад, вуличні продавці їжі були присутні упродовж
усієї історії розвитку Нью-Йорка.
У Древній Греції подавали маленьку смажену рибу. У Стародавньому Римі, наприклад, плебеї, які не мали в своїх будинках
печей, щоб готувати, могли дозволити собі в день лише чашку нутової юшки і пшеничної каші з вуличних
лотків.
У Древньому Китаї стріт був популярний не лише серед бідняків, але і забезпечених китайців, які посилали
своїх слуг для купівлі в
них продуктів.
В епоху відродження в Туреччині на кожному перехресті були стріт фуди, які продавали
обсмажені шматочки м'яса. А в 1502 році Туреччина стала першою країною, яка на
законодавчому рівні легалізувала їх
діяльність.
У ацтеків
продавці вуличною їжею пропонували напої, кукурудзяну кашу.
За часів
колоніальної Америки «вуличні продавці» продавали
устриці, смажену кукурудзу, фрукти і солодощі. Устриці залишалися дуже
популярною і дешевою їжею аж до 1910 року.
Нині стріт фуд є досить модним явищем у світі. Сучасний стріт фуд –
це культурне явище, адже в кожному регіоні вулична їжа особлива. Вона представлена
своїми унікальними стравами, що показують історію, а також соціально-економічні
особливості цього регіону. У Німеччині це ковбаски з різними соусами, в Індії –
їжа, насичена безліччю гострих спецій, в Амстердамі віддають перевагу солоному
оселедцеві, а в Японії – онигири.
В Європі і США серед стріт фудів з'являються торгові точки, у яких в меню
виключно страви для вегетаріанців.
Варена кукурудза, гамбургери, шаурма, хот-доги, млинці, вафлі і тістечка,
паніні – ось найтиповіші приклади стріт фуду. Продають їх, як правило, у спеціальному
одноразовому посуді, щоб було зручно перекусити прямо на ходу.
Пересувні «закусочні» мають вітрину, на якій представлена їжа, а також
невелике приміщення для приготування їжі. При цьому обладнання фургона залежить
від його спеціалізації. Так, в кіосках де торгують кебабами, необхідний гриль
та інші пристосування для смаження м’яса.
Лотки для стріт фуду зазвичай мають яскраву розмальовку – їх повинні
помічати здалеку. Часто це логотипи відомих фірм або ресторанів, які таким
чином проводять рекламні кампанії.
Географічні і кліматичні особливості також накладають свій відбиток. Так, у
В’єтнамі – гірській країні – вулична їжа рясніє спеціями і травами, але не
гострими, на відміну від індійської. У Китаї і Таїланді популярні, так звані,
«xiaochi». Це різноманітні закуски (наприклад, омлет з устриць, китайські манти
«баоцзи», желе з фікуса і багато іншого), що продаються на вулиці або в
невеликих ресторанчиках. Крім того, прогулюючись по Пекіну і Гонконгу, можна
покуштувати шашлички на шпажках «чуань», а також різноманітних їстівних комах.
Стріт фуд відомий тим, що знаходиться на передньому краю харчових інновацій
і його популярність останніми роками тільки збільшується. Його «мігруючий»
характер означає, що він може йти в ногу із споживчим попитом, що постійно
міняється, на нові смаки і тенденції в меню швидкого приготування їжі.
В Україні ринок стріт фуда є цікавим і вигідним напрямком в розвитку
власного бізнесу. Відкриття торгової точки з продажу «вуличної їжі» не вимагає
великих фінансових вкладень і при вдалому розташуванні стріт фуда, окупається в
короткі терміни. Тому цей напрямок може стати дуже перспективним серед малих
підприємців.
Інтернет
- джерела
Немає коментарів:
Дописати коментар